Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
28. april 2014 kl. 8:54 #3547011LeaB
Hej
Jeg har besluttet mig for at tage til Canada og arbejde på et Working Holiday Visum, men har lige brug for lidt hjælp til at dulme nerverne og få mig til at tro på, at jeg nok skal finde et job:) Regner med at tage afsted i starten af juni (og søger en rejsemakker til den allerførste tid derovre – se under rejsemakker).
Jeg vil meget gerne høre om folk har erfaring med at finde jobs derovre? Har stort set kun råd til flybilletten, så er ret afhængig af at jeg finder arbejde hurtigst muligt.
Jeg er ikke helt afklaret i forhold til om det skal være i en by som fx Vancouver eller et skiresort i fx Banff, så alle forslag og gode råd modtages med kyshånd:)
Mht Working Holiday visum – hvor lang tid tager det at få? Har før fået det til Australien, men kan simpelthen ikke huske hvor lang tid det tog, og jeg skal jo gerne kunne nå at få det inden jeg rejser.
Håber I vil hjælpe.
På forhånd tak:)
Lea
28. april 2014 kl. 10:18 #3547012JosephinePHHej 🙂
Jeg er selv i gang med at anskaffe et working holiday visum (har modtaget “conditional acceptance letter”, som man skal bruge til at søge arbejdsvisum med)
Mht til tiden, tog det en uge for mig at få det brev man skal bruge for at søge arbejdstilladelse – og de siger at det tager ca. to måneder at få det endelige visum (har før søgt student visa til Canada, og det tog ca. to måneder også.) – så tvivler på at du kan nå det, til juni – men måske juli? 🙂
Men for at du kan rejse ind i Canada, skal man have ca. 15.000kr + retur flybillet + et års rejseforsikring (eller mindre end et år, men i så fald vil dit visum kun gælde så længe du har rejseforsikring).Håber du kunne bruge lidt af det til noget.
Jeg regner selv med at skulle være i BC nov-apr på et skiresort, så hvis du er i nærheden må du sige til 🙂– Josephine
28. april 2014 kl. 10:30 #3547013LeaBTusind tak for svar, Josephine.
Kan se at jeg har skrevet forkert, for mente også at jeg helst vil afsted i juli:)Hvor anskaffer du visum igennem?
Står du selv for det hele, eller rejser du igennem nogen der hjælper med job osv?/Lea
28. april 2014 kl. 10:41 #3547014JosephinePHDet er den canadiske regerings side og der er en “step-by-step” der gør det meste overskueligt. Det koster knap 800kr.
Man opretter et login, laver de dokumenter de kræver og betaler – så hvis de godkender dig til et working holiday, sender de et brev og guider dig videre, hvor man så skal søge arbejdstilladelse 🙂Indtil videre står jeg selv for det hele, men overvejer at bruge kilroy (de har noget hvor man kan sikre sig et job i fx BC – men det koster $$). 🙂
28. april 2014 kl. 10:46 #3547015LeaBTak, det vil jeg lige kigge på.
Har godt set det Kilroy tilbyder, og det virker ret nice. Overvejer om pengene er godt givet ud, hvis man så er garanteret job inden. Det kunne være rart.
Hvor vil du hen i BC? Har hørt gode ting om Whistler.
28. april 2014 kl. 11:02 #3547016JosephinePHJa, det er nøjagtig de samme tanker jeg gør mig mht kilroy.
Jeg tænker også Whistler – har nemlig også kun hørt godt om det, så det tror jeg helt klart kunne være en oplevelse. 🙂
28. april 2014 kl. 11:19 #3547017LeaBDet bliver spændende hvor man ender:)
Må jeg spørge hvor gammel du er? Er bange for at jeg kommer der op og er en gammel knark i forhold til alle andre;) Jeg bliver 26 om en måned..
28. april 2014 kl. 11:33 #3547018JosephinePHJa!
Jeg er 21. Jeg tror at alle aldre er der – så det skal du ikke bekymre dig om 🙂11. april 2016 kl. 22:06 #3667142Curtissrnevermind
12. august 2016 kl. 23:26 #3680150IbenHej Leah og Josephine,
jeg bor i Vancouver, BC, og vil gerne vaere behjaelpelig, hvis jeg kan.
Mvh Iben
1. august 2017 kl. 20:49 #3698191CarolineHej Iben,
Har du også forstand på working holiday visum i Canada? 🙂
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.