Dette emne er tomt.

• Forfatter
     malle

Hejsa.

Min kæreste og jeg er ved at planlægge vores drømme rejse jorden rundt. Og i den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål ang. USA. Planen er at vi vil flyve til New York. Derudover vil vi gerne se Grand Canyon, Florida, Niagara Falls, Las Vegas og Californien. Er der nogen der kan anbefale en rute? Hvad koster det at købe en brugt bil i USA? Hvor mange penge skal vi regne med at bruge pr. person pr. dag til overnatning og mad? Er det overhovedet muligt at finde billig overnatning? Hvor lang tid skal vi bruge for at se alle disse steder? Kom bare med alle jeres gode råd. På forhånd tak.

Mvh. Marlene

kaene

Jeg er ikke så god til dansk, men jeg tror jeg kan svare på dine spørgsmål. Jeg er amerikaner og for to år siden kørte min familie også gennem Amerika, fra Pennsylvania til Californien. Det skal tage rigtig lang tid at se alle disse steder, i det mindste 3-4 uger. Det er selvfølgelig letteste at rejse fra øst til vest og fra nord til syd. Du kan køre fra NYC til Niagara Falls, og så gennem den øst-kyst til Florida. Bagefter kan du se Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona (Grand Canyon), Nevada, og Californien. Jeg ved ikke, om der er spændende aktiviteter at gøre i den første tre stater, men Texas og The West er interessant.

Det er meget muligt at finde en brugt bil, men jeg er ikke sikker på hvad det koster. $1000-2000 skal være nok, tror jeg.

I USA er der mange billige restauranter (“diners” og “family restaurants”), der er billiger end i Danmark. Især i små byer kan du købe en god måltid til $5. Overnatning er desværre dyrt, fordi der ikke er så mange vandrerhjem. Den billigste hoteller koster circa $30-40. Jeg synes det er en god idee at tage et telt med og slå lejr i parker når du kan.

Hvis du har flere spørgsmål, kan du svare her eller skrive til mig på altrand@hotmail.com. Ha’ en god rejse!

Katherine

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account