Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Madeleine

Min kæreste og jeg skal i sommeren 2006 cykle fra Tromsø til Nordkapp, og i den forbindelse søger jeg gode råd fra andre, der har cyklet – eller kørt – på den strækning. Ingen af os har været der før, så vi ved ikke helt hvad vi kan forvente. Gode råd modtages utrolig gerne!

jonas

ta med myggmiddel

jonas

Tromsø er den største byen i nord-norge med 50-60000 innbyggere og er kjent for sitt gode uteliv. Det er verd å tilbringe en helg der. Folk som kjører til nordkapp drar vanligvis ikke innom tromsø fordi det ligger 1 1/2 times kjøring fra E6 . Ellers er det langt mellom butikkene og tettstedene nordover og mer øde jo lenger nord du kommer. Folk er som regel vennlige og veldig mange av de som ferdes langs veien (E6) på sommeren er turister. Naturen og midnattsolen er fenomenal for en som ikke har opplevd det. Du kan gjerne sykle om natten og sove om dagen. Nb. snøen tiner ikke ordentlig før etter st.hans. Sommeren begynner først ordentlig midtsommers. Trærne blir lavere og lavere jo lenger nord du kommer og er kun busker helt nord i norge. Det er veldig mye mygg nord i Norge om sommeren. Da mener jeg ekstremt mye.

Madeleine

Tusind tak for svar 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account