Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
22. marts 2010 kl. 9:31 #3533355Laura-Esther
Hej.
Kender Sardinien rigtig godt, og har selv en lille lejlighed i Alghero.Det er en uvejsom ø, og hvis du påtænker offentlige transportmidler, kommer du ikke langt på en uge. Er du alene, eller rejser I flere sammen? De meget smukke strande på Sardinien, er ikke alle lige tilgængelige, og de fleste, er det nødvendigt med en bil. Alghero er dog en dejlig by, i hvis udkant, der er flere kilometer sandstrand, der breder sig nordpå mod en lille søvnig by, der hedder Fertilia. Man kan snorkle, og der findes bådture, som mod betaling laver ture ud til smukke snorklesteder. En uge kan man sagtens bruge i Alghero. Der er et dejligt bycentrum med små butikker, som sagt stranden, en drypstenshule, man kan sejle ud til, og en lille station, hvor man kan tage en tur ind til Sassari, som er hovedbyen på nordøen. Du kan leje cykel og cykle ud til en skøn strand, der hedder”Le bombarde”.Hvis du vil have en fornemmelse af hvor øde, isoleret og stemningsfuld øen er, kan jeg anbefale togturen fra Sassari til Cagliari, som er en fantastisk oplevelse. Cagliari er hovedstaden på øen, og er utrolig charmerende,Tager du sydvest fra cagliari er der smukke strande ved Chia og ude på den lille ø san’t Antioco ligger byen Calasetta, som jeg elsker. En søvnig men meget charmerende lille by med en herlig strand. Hvordan man kommer derud uden bil, ved jeg ikke, men jeg er sikker på, at det tager lang tid. På nordvestkysten ligger den bedste strand i Europa. La Pelosa i Stintino. Helt unikke turkise farver, klart koldt vand, men crowded om sommeren, På østkysten er Calagonone en dejlig sommerby, men dertil tager det tid at komme, når du kun har en uge. Har du flere spørgsmål skriv tilbage. Held og lykke, det er en fantastisk ø.
KH Helle22. marts 2010 kl. 9:52 #3533357HeleneHej Helle 🙂
Tak! for dit fyldestgørende svar!
Jeg er glad for, at du roser øen sådan, men jeg er knap så glad for at høre, at min plan om at fare rundt på øen til hint og dint, er småurealistisk :(.
Jeg er alene, og har ikke kørekort, så det må foregå med offentlige. Som jeg så fornemmer, at der ikke er det store udbud af.
Togturen Sassari -Alghero, lyder som lige mig! små søvninge steder, lyder os bare herligt. 🙂
Vil du mene, at denne plan er urealistisk så?
Ankommer søndag. tager mod Cagliari tirsdag, torsdag ud mod sydvest, for derefter at tage tilbage mod Alghero fredag. Hjem søndag??
Mange hilsener Helene22. marts 2010 kl. 12:39 #3533349PeleneSkal en uge til Sardinien. Kender overhovedet ikke noget til øen, udover at den skulle have nogle af Europas bedste strande!!!
Er der nogen der har nogle “must-see” på Sardinien. (Er ikke vildt til museer, monumenter og den slags), men mere over i, nogle lækre små byer, et fantastisk sted at spise, gode strande, specielle oplevelser.
Jeg ved blot at jeg lander i Alghero, og derefter er mulighederne åbne. Jeg ved ikke om det er realistisk, at kunne nå øen rundt på en uge??23. juni 2015 kl. 7:17 #3650363PracaolDzień dobry,
Polecam tablicę pracy http://www.rekrutacyjnarewolucja.pl, ciekawe propozycje pracy, testy oraz kursy.11. august 2015 kl. 13:05 #3651986MetteHej med dig
Har du et godt tip til køb af lejlighed på Sardinien, hvor man evt kan henvende sig? Skøn ø, det er ikkesidste gang vi har været der?
Gerne svar på mail hvis du gider.
Kh Mette? -
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.