Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Mia

Hej!
      Jeg skal på min første backpacker tur her til Juli, og har et par spørgsmål!

Mine rejseplaner går til Asien; Vietnam, Cambodja, Thailand, Bali, og derefter til Sydamerika; Peru, Bolivia, Paraguay, osv.
      Jeg vil gerne rejse i Juli. Mit spørgsmål lyder først om fremmest, om hvilken rute der ville være bedst i forhold til regnsæson de forskellige steder. Er det helt skudt i hovedet at tage Asien først i 2 måneder (altså fra start Juli, til slut August), for derefter at tage til Sydamerika i start September til slut november? Er der en eller flere der har personlige erfaringer omkring at rejse i disse områder, på den årstid?

Mit næste spørgsmål lyder på Kilroy. Jeg har været inde og snakke med dem, og de lytter ikke heeeelt til mit budget.. De kan give mig en “rundrejse” i SØ Asien på 1 måned, til 15000, med overnatninger osv. Det er bare lige pebret nok.. Er det bedre bare selv at arrangere, når man er førstegangsrejsende (og en smule tryghednarkoman….), for på den måde at spare penge? Eller er det bedre at tage den safe.. Høre igen gerne hvis for har erfaringer! 😀

Tak på forhånd!

Anonym

Hej med dig.

Jeg har rejst en del og har også anvendt Kilroy. Jeg bruger dem altid til at booke flybillet og har også fået rigtig meget rådgivning af dem, hvilket kan anbefales.

Jeg køber dog aldrig pakkeløsninger af dem, da det slet ikke er så svært, når du først er i landet. Samtidig er du meget mere fleksibel ift. hvis du møder nogle søde mennesker, hvis du ikke har bestilt alt på forhånd. Asien er virkelig let at rejse rundt i og det er hverken svært at finde en bus at hoppe på eller købe ture, når du først er der :).

Hvis du rejser i juli ville jeg anbefale dig at starte i Indonesien, der er vejret perfekt 🙂

Tine

Hej Mia

Det lyder som en fed tur! Jeg vil som personen ovenover anbefale at du starter på Bali og derefter østsiden af Thailand, der er det nemlig ikke regntid i juli 🙂 Det kan godt lade sig gøre at tage til begge kontinenter, men det virker som om at du rigtig gerne vil besøge mange lande på fem måneder og jeg vil anbefale, at du i stedet fokuserer på færre lande på de fem måneder ellers vil du skulle skynde dig lidt i landene. Men det er jo bare min holdning….

Jeg vil bestemt ikke betale 15.000 på en rundtur! Jeg har lige rejst 3 måneder i Asien og brugte 22.000 alt inklusiv (flybilletter og det hele…). Det er klart billigst at booke det hele dernede! Hvis du vil have lidt tryghed, så kunne du evt. bare booke fly og en ankomstpakke hos kilroy (eller andre selskaber) 🙂

Du skal være velkommen til at skrive hvis du har flere spørgsmål
          Rigtig god tur
          Tine

A World of Backpacking

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account