Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
10. november 2014 kl. 5:43 #3547669cbirch4
Hej med jer!
Sikke et dejligt site og hvor er det bare fedt, at folk er gode til at give hinanden gode råd!
Min veninde og jeg (vi er begge 20 år og har aldrig backpacket før) er lige i øjeblikket igang med at planlægge en rejse til SØ asien i ca. 3-3,5 mdr fra marts 2015-juni 2015.
Vi skal backpacke og lige pt. tænker vi at starte i Thailand for herefter at besøge Cambodia og Vietnam. Vi vil efterfølgende flyve fra Hanoi til Kuala Lumpur og videre til Bali.Vi er åbne overfor både at trekke, dykke, se templer og andre historiske seværdigheder samt afslapning.
Vi har været inde at snakke med Jysk rejsebureau, men synes ikke helt at de fangede, hvad det var, vi gerne ville.
Vi har derfor selv været igang med at lægge et budget, hvilket ser ud til, at blive en del billigere end det, Jysk kan tilbyde, men vi er stadig i tvivl om hvorvidt vi tør at kaste os ud i selv at bestille. Hvad tænker i?Alle råd modtages!
Mvh Cecilie og Regitze
10. november 2014 kl. 5:58 #3547670DaizzHej Cecilie og Regitze,
Der er fordele og ulemper ved begge dele. Ja, I kan formentlig gøre det billigere selv, og området er rigtig nemt at rejse rundt i som førstegangs-backpackere, men I er ikke lige så godt dækket, som hvis I booker igennem et rejsebureau. Har skrevet lidt mere uddybende om emnet her:
Rigtig god tur til jer 🙂
11. november 2014 kl. 5:44 #3547676DaizzHej Hovgaard,
Jeg har skam ret. Nu kender jeg selvfølgelig ikke din historie, men askesky-episoden skabte en ny præcedens indenfor området force majeur. Det betyder nu, at force majeure lignende forhold ikke er en ophørsgrund for bureauets forpligtelser over for kunden, som har købt en pakkerejse. Rejsebureauet har dog ikke erstatningspligt. De har dog stadig omsorgspligt medfører, at bureauet skal sørge for passende indkvartering, forplejning og hurtigst mulig hjemtransport. Det gælder selvfølgelig kun, hvis rejsebureauet er dansk.
Du kan se mere her: http://taenk.dk/aktuel-forbrugerhjaelp/hvis-en-askesky-aflyser-dit-fly
eller
Min “skrivelse” er derfor korrekt, men kan som alt andet jura fortolkes. Jeg er dog glad for at din forsikring ville hjælpe dig.
Jeg ønsker blot at gøre trådstarter opmærksom på forskellen mellem at rejse med rejsebureau eller ikke. Faktum er, at de er bedre dækket, hvis trådstarter booker igennem et rejsebureau. Jeg er dog helt i, at det er en nem rute at klare på egen hånd, og så må beslutningen være op til trådstarter.Rigtig god dag 🙂
11. november 2014 kl. 7:13 #3547677CecilieTusind tak for input til jer begge!
Vi har nu besluttet os for, at vi vil rejse selv.
Vi har vurderet at det, vi oprindeligt ville bruge rejsebureauet til er noget, vi selv kan bestille, og eftersom vi allerede har været i kontakt med en rejsekonsulent og været til rejseforedrag om alle de lande, vi skal til, så tror vi, at vi er ret godt dækket ind ifht. rådgivning.
Vi ved dog ikke hvor mange flybilletter vi skal booke hjemmefra. Vi har fundet direkte fly fra Kbh-Bangkok, men eftersom vi ikke ved hvornår vi skal hjem, så tænker vi lige umiddelbart, at vi vil vente med at bestille retur-billetten indtil vi allerede er ude at rejse. Vi er dog lidt itvivl om hvorvidt man skal have et bevis på, at man rejser ud af landet, så det skal vi lige tjekke op på 🙂11. november 2014 kl. 7:35 #3547678AnonymDesuden: Vi er indforstået med den risiko der er ved at rejse alene, men eftersom vores rejse er så backpacker-venlig, som også i begge er inde på, så tør vi godt kaste os ud i det 🙂
Vi har kigget på rejseforsikringen fra Gouda og synes, at den lyder til at dække os godt.
Til Daizz: Fedt med link til din side. Jeg har faktisk været inde på den før, men det var dejligt at læse om din beretning om Bali, som vi også tænker på at besøge.
Igen; Tusind tak!
11. november 2014 kl. 7:42 #3547680DaizzHej igen,
Jeg tror, det er det helt rigtige valg for jer. Det glæder mig, at I kan bruge mine erfaringer. Sig endelig til hvis I har brug for yderligere info.
Det bliver en mega awesome tur for jer 🙂
11. november 2014 kl. 12:30 #3547673HovgaardI mine øjne er der slet ikke ingen tvivl; I skal selv planlægge jeres rejse! Der er SÅ mange fordele ved at rejse selv. En rejsekonsulent har erfaring, ja.. De kan klare alt det praktiske, ja (men de booker ting hos lokale selskaber – og tager et beløb for at være mellemled).. = De skal også tjene penge!
En stor del af rejse for mig er, at man selv er med i hele processen.. Hvad vil jeg se, hvor vil jeg hen, osv! I har så lang tid at rejse i – og derfor behøves I ikke allerede nu lave en fast plan! Måske ankommer I til Thailand – og finder ud af efter 2 uge eller måske vil blive 2 mdr. I vil møde andre backpacker og vil finde inspiration hos dem – og måske ende et helt 3 sted. I har valgt lande som er meget første-gang-backpacker venlige 🙂 Der er en masse erfarne backpacker herinde som gerne deler ud af deres viden.. og ellers søg herinde på landene – så kommer der massere op, da landene er godt besøgt. Book evt. fly og den første overnatning.. Resten kan I tage som det kommer 🙂Daizz: Nu har jeg lige læst din skrivelse – og min personlige erfaring er desværre, at du ikke har ret i din skrivelse. Jeg var så uheldig på grund af vulkanasken at strande på Borneo. Jeg havde gennem et rejseselskab booket flyvning samt første overnatning. Da vulkanasken ramte var beskeden fra rejseselskabet, da jeg selv måtte klare mig selv – og selv tage kontakt til de forskellige flyselskaber samt betale de ekstra udgifter. Da bl.a. vulkanaske gik under helt særlige regler ift. selskabets betingelser – og jo, jeg kontaktede flere herhjemme, da jeg bestemt også mente det gik under en pakkerejse. HELDIGVIS have jeg en god rejseforsikring som dækkede mine ekstra udgifter!
12. november 2014 kl. 12:14 #3547687HovgaardDaizz: Som skrevet var det en personlig erfaring kortet meget ned (men som jeg endte med at bruge en LANG kamp på) – og jeg er bare glad for at læse, at reglerne har ændret sig siden dengang, hvor selskabet kunne fralægge sig alt ansvar, hvilket de dengang havde ret til.
Men hvis man køber en rejseforsikring vil man dog stadig blive dækket rigtig godt i forhold til, at man planlægger rejsen selv.
12. november 2014 kl. 12:19 #3547689HenrikHej
køb kun flybillet hjemmfra til asien , de andre billetter kan købes undervejs så i ikke er bundne til bestemte datoer , det kan nemt være man vil være længere eller kortere nogle af de steder man besøger , jeg har aldrig købt andet end kun flybillet hjemmefra , hvis billet skulle købes fandt jeg Agency i Bangkok . tager snart afsted igen . håber i vil få jer en go tur rundt og med mange gode oplevelser , tag nu masser af billeder 🙂
Hilsen Henrik.
16. november 2014 kl. 5:46 #3547698AnonymHej!
Tusind tak for svar – flybilletten til Bangkok bestilles imorgen, så vi har også besluttet os for at gøre det på den måde. Tak fordi du deler ud af din erfaring, og god rejse til dig også.
Vh Cecilie
17. november 2014 kl. 11:09 #3547700Rejsestedet.dkHej Cecilie og Regitze,
At sammensætte en rejse selv kan både være svært og et stort arbejde. Vores erfaring er, at mange rejsende føler sig mere trygge, når de har fået hjælp.
Hos Rejsestedet har vi mange billige rejser til Thailand og vi tilpasser altid rejserne efter kundens ønsker. Vi kan derfor hjælpe jer med at sammensætte en rejse til Thailand, og sørge for at der er styr på det hele.
Vi kan hjælpe jer med, at spare mange penge på jeres rejse. I er velkommen til at henvende jer, og få et gratis og uforpligtende rejsetilbud – Så kan I selv se, hvor billigt vi kan gøre det.
I kan henvende jer, og læse mere, på vores hjemmeside: Rejsestedet.dk
Mvh
Mikkel Henriksen
Rejsekonsulent
Rejsestedet.dk17. november 2014 kl. 12:39 #3547701HenrikEt godt råd bind jer ikke til noget selskab da de på ingen måde hverken kan sælge jer billige billetter eller udflugter billigere end de lokale når i står i Asien , da i rejser 3 måneder er det bestemt ikke en fordel at booke hjemmefra , har selv rejst asien siden 1995 og kunne ikke drømme om at købe eller flyve fra DK . billetterne køber jeg i Tyskland via nettet turene og andre flybilletter købes når jeg kommer frem så jeg ikke er bunden til bestemte datoer . Der findes en masse turbureauer i Bangkok og andre store byer som sælger alt hvad man skal bruge på rejsen og kan sørge for visa til andre lande om nødvendigt , de yder en go service.
Der kan købes shuttleservice i Tyskland som kører jer til lufthavnen i Hamborg prisen er 69 euro og så henter de jer dernede igen ved hjemkomst , det skal siges at afhentning er ved kruså grænsen – Hamborg lufthavn – kruså grænsen så slipper i for dyre parkeringsafgifter herhjemme da i jo skal være væk i 3 mdr 🙂 skriv gerne igen hvis i har flere spørgsmål .Venlig hilsen Henrik
18. november 2014 kl. 12:28 #3547706AnonymLad vær med at købe en masse ture før I tager afsted. Det er overhovedet ikke besværligt eller et stort arbejde at lave en tur selv.
Nu når I har købt jeres billet, så vil jeg foreslå at I booker de første to overnatninger og så ellers tager det derfra. Der er masser af hjælp at hente når I er afsted. I kan få hjælp gennem jeres hostel, hotel osv. til at booke ture, busbilletter osv. ellers er det også noget man selv kan gøre, asien er jo dejlig let at rejse i. I kommer helt sikkert også til at møde nogle backpackere, som kan hjælpe med gode råd og ideer! Det er overhovedet ikke svært at rejse i Asien!
Lad vær med at lytte alt for meget til sælgere, nogle vil gøre alt for at sælge, så tag det hele med et gran salt 🙂
God rejse, håber at den bliver oplevelsesrig!
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.