Dette emne er tomt.

• Forfatter
     anne og niels

Hej.. vi skal på interrail i østeuropa (Bulgarien, Markedonien, Rumænien og Jugoslavien) her til sommer, og vil bare lige høre om der er nogen der har nogle gode ideer/oplevelser som du/I vil dele med os?

MVH. Anne og Niels

Anonym

I Rumænien bør i ikke gå glip af Middelalderbyen SighiSoara – det er eftersigende her Dracula er født.

Draculas slot er til gengæld en turistfælde – lad være med at tage derud. Byen Brasov er også en oplevelse.

Den rumænske del af Sortehavet bliver mere og mere turistet, men tag alligevel derud.

Den bulgarske del af Sorteghavet er til gengæld MEGET turistet udngå den del af rejsen og rejse i stedet rundt inde i landet.

Anonym

Tja… jeg ville ogsaa bare naevne Sighisoara! Det er bare en skoen middelalderby.

Vi tog dertil og havnede midt i aarets middelalderfestival – jeg husker desvaerre ikke datoerne, men det var i juli. Priserne var selvfoelgelig lidt dyrere, vi boede hos en af de mange der overfaldt os da vi kom ud af toget – det var laekkert og privat, dejligt at blive inviteret paa kaffe med husmoderen og kattene! Heh… men virkelig dejlig by.

I Bulgarien tog vi til Goldens Sands – og dét vil jeg fraraade. Vi boede godt nok paa en bulgarsk “camping Panorama” (langhaaret plaene med raa toiletter – huller i asfalten uden doer for) som var en sjov og spaendende oplevelse, men det laa alligevel for taet paa turistomraadet, som var en hel hel anden verden for sig.
          Forskellen mellem turiststedet og det omkringliggende var saa stor, at udenfor var det heldigt jeg kunne taelle til til paa bosnisk, saa vi i det mindstef orstod priserne paa campingpladsen (3€ for telt+4pers.) – mens indenfor omraadet tiltalte ALLE dig paa engelsk.
          Hmmm… jeg ved ikke, for os var det ikke saa tiltalende, men sortehavet VAR det jo! 😉

Det var det jeg havde at fortaelle om de steder der gjorde indtryk paa os paa vores tur.

Mvh. Sandra

anne og niels

Tak for svarene, vi glæder os begge rigtig meget til sommer, til interrail. Og vi skal helt sikkert til Sighisoara!

Anonym

… Ang. Jugoslavien (Serbien + Montenegro) … Nogen der har nogle oplevelser at dele??’

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account