Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Nina

Du skal ikke være bange for at rejse i Oz og Nz pga kryb. Jeg var afsted i 2 mdr og så ikke en eneste slange eller edderkop, selvf er de der, og mange støder sikkert på dem, men absolut ingen grund til at blive hjemme. Den er go nok med stingers og når du får at vide du skal tage stingersuit på så gør det og får du at vide du ik må bade så lad vær, men ellers ik noget at være bange for. Det er super fedt at snorkle på gbr så det må I ikke gå glip af.
      Rigtig go’ tur.

smvdk

Hej.
        En veninde og jeg rejser til New Zealand og Australien d. 1 November.
        Er der nogle som kan fortælle hvordan forholdende med insekter er dernede? – altså myg osv.
        og om krybdyr, såsom edderkopper, slager hvor ofte ser man dem?
        – Jeg har hørt rygter om en “vandmand/brandmand” der skulle være så giftig at brænde sig på at man dør af det. den skulle være i Australien, er det fakta ?

louise

Da jeg skulle til Australien i 8 mdr, var det også en af mine største frygter – nemlig alle kryb, slanger og edderkop.
          Jeg rejste meget rundt hvor ingen andre rejser, nemlig outbacken vest på og selvfølgelig også outbacken i central og jeg arbejdede også på en farm 1 mdr.
          Jeg så én babyslange på mine 8 mdr og det var kun fordi min værtsøster viste mig dig.
          Edderkopper kan du ikke undgå at se. Vi så dem kun i deres spindelvæv. Dem jeg så, var kæmpe stankelben – ikke fugleedderkops agtig.. Disse findes i Sydney og kan være farlige, men jeg så ikke nogen og det er mest ude ved provinserne hvor folk også har haver osv.
          Mht. stingers, som Nina siger, så vil der altid være advarsler om det, du vil aldrig være itvivl om de er der og brug stingersuit hvor de anbefaler det – så der er ikke noget at være bekymret for.
          Go tur – det er et FANTASTISK land…

comeawaywithme

Kommer an på hvor i Australien du skal hen. På Østkysten møder du ike rigtig nogle krybdyr. Skal du til gengæld op igennem outbacken vil du nok ikke kunne undgå at støde på lidt slanger og edderkopper og ikke mindst en helveds masse fluer. Jeg er selv meget tæt på at have araknofobi og klarede det da alligevel.

Mathilde

Jeg var kun i OZ i 14 dag og så en vel voksen slange. Det var vores guide der spottede den, mens vi sad i en Jeep. Jeg følte mig overraskende tryk i OZ. Jeg var inden også meget nervøs for kryb og slanger.

På New Zealand er der ingen farlige dyr!
              Der er dog nogle irriterende…Myg og sandflies. Det er kun i nogle områder de er, men der kan der også være mange, så husk lige at have noget myggespray med.

God rejse.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account