Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Nicoline Poulsen

Hej allesammen!

Jeg drømmer om at tage ud og rejse og se verden og det har også intention om at gøre. Jeg vil gerne til Australien, Fiji, Californien, Brasilien, Peru og Hawaii. Jeg vil gerne opleve og lære en masse, så jeg vil hellere spare på hostels, hoteller og så bruge flere penge på at tage ud og opleve ting, lærer at dykke og surfe og andet lignende. Jeg ville høre om der var nogen herinde der havde en ide om hvad det ca. ville komme til at koste, da jeg skal have sparet en hel del sammen inden det kan lade sig gøre. Jeg vil gerne rejse et sted mellem 4-6 måneder.

– Nicoline

Tine

Hej Nicoline

Det er lidt svært at svare på hvad du skal spare sammen da alle rejsende er individuelle og der er stor forskel på om du vil på en masse ture eller hvad du vil 🙂 De fleste af de steder som du nævner ligger i den dyre ende. Så jeg ville nok regne med at bruge omkring 10.000-15.000/måned + flybilletter og forsikring. Dog er det alt efter hvordan du rejser, hvor meget du vil se, hvilke ture du til på osv 🙂 Men med 10-15.000 så burde du være godt dækket ind 🙂

Lene

Hej Nikoline
          Der er stor forskel på hvad det koster at rejse i de destinationer, som du nævner. Jeg har selv rejst i Australien og Fiji. I Australien koster det nogenlunde det samme som i Danmark om end transport kan være lidt billigere. Det skal siges at jeg rejste dertil for over 10 år siden, så der er naturligvis sket en prisudvikling siden dengang. Priserne i Peru og Brasilien er noget billigere end Australien. Jeg rejste i 7 måneder, hvoraf 4 mdr i Australien. Vil du have en billigere ferie, så forkort turen til AUS (selv elskede jeg AUS og synes det er det skønneste land at rejse i). Jeg ville medbringe ricinusolie, og hybenkerneolie, fordi det er godt til huden, når den udsættes for meget sol (bare et tip). Kan sikkert også købes dernede. Jeg vil tro at du skal regne med 90.000 kr for 6 mdr incl. flybilleter (flybilleter har jeg sat til at udgøre 15000kr). Håber du får en god tur.

Kh Lene

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account