Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Fuglsang

Jeg synes nu at jeg har været alle indlæg igennem, uden at finde noget brugbar information om rejse til Færøerne?

Er der nogen der har nogle erfaringer med at rejse til Færøerne, evt rygsække der? Findes der vandreruter i landet og hvordan er overnatningsmulighederne? Forefindes der allemandsret? Must sees?? Håber der nogen som kan hjælpe mig tættere på min tur?

OlafFO

Nu er jeg opvokset og bor på Færøerne.

Muligheder for overnatning: http://www.hostel.fo
        Vandreture: http://www.kunning.fo/ vælg det danske flag.

Lige nu og hele året 2008 kan man få billetter http://www.fra Atlantic.fo for under 1000 kr. envej. lige meget om du flyver fra Danmark eller Færøerne.

Kontakt mig for mere info om du har lyst.

Olaf

Anonym

Hej. Jeg var på Færøerne sidste sommer i 18 dage for at besøge en studiekammerat. Det er et flot og meget anderledes land, mange små bygder med et MEGET stille og roligt liv. Alt på færøerne er meget mindre end f.eks i dk, selv Thorshavn er lille så sådan noget som at shoppe og få bare en lille smule byliv kan man godt glemme, men det har da bestemt også sin charme. At rejse rundt på øerne sker nemmest i bil eller cykel, de offentlige busser ik kører så tit. Der er masser af vandreruter, dog er overnatnings mulighederne ikke vildt store, der er dog flere små vandrehjem i forskellige bygder. De meste af fjeldene er privatejet og det er derfor ikke muligt at campe hvor man vil(allemandsret), desværre. Med det sagt skal det siges at landet er utroligt smukt, menneskerne er mere end gæstfrie og der er masser af se! Så det er helt sikkert turen værd. Og kan man se bort for det noget uforudsiglige vejr og de høje priser på mad kan jeg kun varme anbefale færøerne… dog skal det siges at jeg boede privat i en lille bygd da jeg var der og derfor fik jeg nok et mere intimt indblik i den færøske kultur osv end man gør som normal turist. Der er flere must sees, f.eks Færøernes højeste fjeld Slættaratindur, Vestmanna bjergene og Mykines.
          Vh -Philip
          ps. og så skal man selvfølgelig også prøve at spise grind, tørfisk og spæk!:)

Anonym

Skal også lige sige, at bybusser er gratis.

Ø busserne koster dog lidt. f.eks. fra lufthavnen til Torshavn, 95 kr.

Vi har da mange barrer, nogle klubber.
            Det meste sker på Fredag og allermest Lørdage i bylivet. Dog er barrer også åbne midt på ugen.

Vi har camping sites, men ved ikke hvad de koster.

Hvis du besøger Færøerne i Juli, så kan det anbefales at være her før 27-29 juli da da Ólavsøka (Olej) er. Det er en stor fest hele tiden, og bestille inkvartering i god tid før ankomst.

Færøerne kan varmt anbefales. Meget smukt land.

Mia

Hej!

Først og fremmest er Færøerne helt fantastisk! Vi besøgte landet for en uge siden, og blev meget overvældede af naturen, som er ubeskriveligt smuk.

Vi overnattede på Hotel Streym, som er et super fint hotel med venligt personale og rigtig god morgenmad.

Der er rigtig mange muligheder for at vandre. Vi kan varmt anbefale Klaksvik og Saksun, som er to helt fantastiske steder på Færøerne. Begge steder får du naturoplevelser helt udover det sædvanlige 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account