Dette emne er tomt.

• Forfatter
     apa

Hejsa!

3 Kammerater og jeg planlægger ferie på Cuba til sommer.
      På flyver til Havana og har tænkt os at leje en bil og køre rundt på Cuba i 14 dage og vi har et par spørgsmål:

1. Vi har lagt mærke til at mange biludlejningsfirmaer ikke umiddelbart ser ud til at leje biler ud på Cuba? Nogle der har erfaring med billeje der, skal man leje hjemme fra eller klare den når man ankommer?

2. Vi er MEGET modtagelige overfor ideer og forslag til steder man bare må se?

På forhånd 1000 tak 🙂

Hilsen
      Anders

Öose

Hej.
        Jeg har arbejdet på Cuba i 6 måneder som rejseleder, og vil nästen anbefale at I tager bus rundt i stedet.
        Det er rigtig dyrt at leje bil derovre, og forsikring er svär at få en ordentlig af. Derudover findes der stort set ikke noget lys på vejene, og generelt set er vejene rigtig dårlige.. Men men, jeg tror fortsat at det er den bedste måde at se Cuba på.
        Der findes masser af enkle boliger rundt omkring, såkaldte Casa particulares på öen, hvor man bor hos lokale for nästen ingen penge. Her kommer man virkelig ind under huden på folket.

der findes flere ting man skal se derovre, havanna er jo et must – der findes så utrolig i meget i den by, og selvom jeg har rejst rundt i 4 år som rejseleder er det fortsat en af de mest fantastiske steder jeg har väret.
        Derudover må I se Trinidad, som er en gammel koloni by. I skal vandre en tur i bjergene ved nationalparken Topes De Collantes, I skal besöge Vinales dalen på vestCuba, som er stedet hvor du finder den fineste natur, og virkelig oplever landbrugslivet, da det er her de producerer de verdenskendte cigarer.

Hvis I absolut vil leje bil derovre, er det noget I kan göre når I lander i Havanna Airport. Ellers er det også meget populärt at tomle rundt derovre.

Rigtig god tur til jer, I vil få jeres livs oplevelse! Det er en fantastisk ö, som har rigtig meget at byde på =)
        Hls Lise

apa

tak for dit svar 🙂

Jeg vil lige vende med resten af mine rejsekammerater vedr. om vi skal rejse med bil eller bus.. Jeg er ikke skræmt af tanken 🙂

Ang. Casa Particulares, som jeg forstår det er det private som lejer værelser ud?
          – er det nemt nok at finde værelser til 4 personer?
          – Booker man på nettet eller finder man bare et hus med et skilt på?

Ellers 1000 tak for de råd Lise 🙂

Hilsen Anders

Alex

http://dk.hostelbookers.com/
            På denne side fandt jg mange af de billige overnatninger.
            http://www.cuba-junky.com/cuba/viazul_bus_cuba.html
            Bus til de korte rejser.
            Fly til de lange
            http://www.cubana.cu/home/
            Håber de hjælper dig lidt
            Alex

amboye16

Vi lejede bil i Cuba for nogle år siden og jeg må sige, at der er sindsyge huller i vejen!!! men ellers er det jo en fed måde at se landet på. Der er ikke så mange vejskilte, så det er rigtig godt, hvis I taler lidt spansk, så I kan spørge om vej.
              Og husk – på motorvejen kan alt ske! Folk rider rundt på heste, sælger ost eller andet mærkeligt… så det er om ikke at køre 130!

Vi havde ikke booked overnatning i forvejen og brugte Casa particulares. Enten ser I bare et skilt på døren eller spørger i byerne – folk ved, hvor der lejes værelser ud.
              Og hvis I først er kommet til at bo hos nogle, så sender de jer gerne videre til venner, fætre, søstre etc. i de andre byer I skal til.

Vi var 4 og det var ikke et problem at få to værelser i samme hus. Kun et sted boede vi med ca. 50 meters mellemrum hos to forskellige familier.

God tur
              Anne Marie

andrea

jeg har lejet bil på cuba til 2013 og ved at busserne derover er dyre, min veninde er lige kommet derover fra og en bus billet rundt kan sagtens runde op i flere penge end regnet med og så er bil bedst.
                Det er i hvertfald mit råd.

god tur

Liselotte Rasmussen

Hej Andrea,
                  Vi tager til Cuba 21.12.15, vi har prøvet at bestille bil hjemmefra, de sidste par dage, uden held, kan vi leje bil når vi ankommer til Cuba?
                  Vi har kontaktet Cubacar og Rex car.
                  Hvor spiser man godt på Cuba? Jeg har læst at maden er ikke noget at råbe hurra for og jeg elsker god mad?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account