Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Cazandra

Jeg ved ikke rigtig om dette passer ind. Men der står, alt det der ikke passer ind i de andre kategorier. Så det må næsten være her. Men i hvertfald. Jeg ville gerne høre med jer, hvor gammel synes I man skal være før man tager afsted til udlandet. Jeg vil gerne selv til udlandet, Afrika, Australien og Canada, sådan for at se naturen og dyr. Men mine forældre og venner synes ikke jeg er gammel nok. Hvor gammel synes I man skal være???
      PS: Jeg fylder 16 nu,om 2 dage.

Line

Anonym

Hej Cazandra
        Det fede ved at rejse ud i verden, er at man møde så meget, der er anderledes end herhjemme i lille Dk. Noget af det man møder, kan dog også være ret så barskt og man kan komme i situationer, der er svære at overskue. Livserfaring og det at takle forskellige situationer herhjemme er god træning. 16 år er meget ung. Jeg ville vente, til jeg var 19 -20 år med at rejse. Jeg tror også man ville få mere ud af at vente. Den første gang jeg var ude at rejse var jeg 20 år. De andre jeg mødte på min rejse fra USA, Australien, Frankrig var midt i 20-erne og jeg oplevede, at de ikke gad snakke med en grønskolding som mig. Jeg tror, det kan være svært og ensomt at rejse, hvis man er for ung. Hvis du gerne vil afsted nu, skulle du måske prøve at rejse på en måde, hvor du kommer ind i et miljø med unge på din alder fx et high school ophold i USA el. Australien.

Cazandra

Ok, tak for din mening. Ja, jeg ved godt det er tidlig, men jeg vil helt vildt gerne og jeg ved også godt at det er meget tidlig. Jeg tror jeg venter til jeg er færdig med min uddannelse og måske tage til udlandet og arbejde. Eller hvis jeg er så uheldig at ikke få praktikplads i Norge eller Danamrk, vil jeg prøve at søge i andre lande selvom jeg er ret ung. Tror jeg.
          Jeg har også før undersøgt sådan nohet med high school, men det er alt for dyrt, forjeg gad jo godt til Australien men hvis man skal til Australuien på High school, koster det over 40000 kr. Og det har jeg ikke penge til, og tror ikke mine forældre gider betale så meget. men men… Det kunne også være fedt at komme i praktik i Australien eller Afrika

Andy

Lad os se lige paa din situation. Jeg er selv paa High School ophold i USA.

Drop ideen med at rejse ud paa egen haand naar du kun er 16 aar. Du har ikke erfaringen til det. Jeg har prist mig lykkelig for at jeg har rejst igennem en organisiation saa naar jeg havde problemer kunne jeg tage kontakt til dem.

Jeg kan fortalle dig at de forste 10.000 kr er hjemme igennem et tilskud fra Cirius fonden. Du har mulighed for at soge andre legater ogsaa, men der er ikke saa mange, for ikke at sige ingen der tilbyder legater.

Mine foraldre valgte at betale 15.000 kr. af mit ophold fordi det var det, det kostede at havde mig boende hjemme i et aar. Saa nu er vi oppe op 25.000, og du skal finde pengene til de resterene 15.000 kr. Hvis du regner lommepenge med vil det blive cirka 35.000 kr. du skal finde.

Tag ned i din bank. Jeg er sikker paa at de godt vil finansere det! Og at i kan finde ud af en rimelig tilbagebetalings ordning naar du kommer hjem.

Sofie

Hvis det er skoleophold så syns jeg ikke du er for tidlig på den, men hvis det mere er sån noget med at rejse rundt og opleve verden og arbejde forskellige steder så er det nok smartest at være 18 (myndig)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account