Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Peter/Greve

Hej! Håber nogle kan hjælpe med et par spørgsmål.
      Jeg har kigget lidt på adventure heart og deres ture.
      Jeg kunne godt tænke mig at tage til Borneo i to måneder, men 20.000+flybillet og andre ting er det ikke lige i overkanten for 2 måneder kun?

Og er der nogle som har rejst med dem før, evt til Borneo, som kan fortælle mere om deres rejser?

På forhånd tak
      Peter.

http://www.adventureheart.dk

Anonym

Hej Peter,
        jeg var med Adventureheart i Tanzania for et par år siden. Jeg vil sige, at det er en dyr løsning, men hvis du godt kan lide, at alt er arrangeret for dig, så er det en udemærket løsning. Jeg var rigtig glad for det, fik venner for livet og ja – det var simpelthen fantastisk, men hvis jeg skulle afsted igen (hvor som helst i verden), så ville jeg bestemt vælge at rejse ud på egen hånd. Adventureheart tjener faktisk ikke så meget på det – på vores tur gik rigtig mange af pengene til vores kontaktperson, som var fra Finland, men boede i Tanzania… Jeg vil nok anbefale dig at rejse us på egen hånd, for det giver MEGET mere frihed og er MEGET billigere – især i Østen! 🙂

Birgitte

Hej, vi var på borneo med familien sommeren 2007, godt nok kun for en uge.

Du kan flyve billigt fra malaysia og singapore til Borneo (den malaysiske del, Sabah). Det er ingen problem at arrangere turen selv, overnatning kan være billig, men vi syntes, at de arrangerede ture,vi var på var relativt dyre, ( bestigning af Mt. Kinabalu og endagstur til Turtle island), men jeg synes også 20.000 kr for 2 mdr er meget. Transport er ikke dyrt.

Wadirum

Hej Peter!
            Det er nemt og billigt at gøre det selv
            Regnestykke:Flybillet t/r Kastrup til Kota kinabalu 8100kr. leveomkostninger i 2 måneder incl. ture m.v. 13000kr. alt i alt : 21000kr. Du har sparet hvad der svarer til flybilletprisen derud!

Pia09

Hej Peter. 20,000 er mange penge, men jeg har både prøvet at rejse på egen hånd og gruppeløsningen. Det er klart at man har mere frihed når man arrangerer rejserne selv, men derimod har man ikke de samme muligheder for at komme så tæt på lokalbefolkningen som ved en af disse arrangerede rejser.. De har nogle kontakter til alting, som man ikke kan få på egen hånd. Turene er ofte også lavet sådan at man indimellem har nogle dage “fri”, hvor de så anbefaler jer at tage nogle steder hen og igen der kender guiderne de rette steder og de rette folk. Det er en af tingene, men alle turene osv. er guidet for jer og dermed også en sikkerhed, hvis der skulle ske nogle uforudsigelige ting. Sammenholdet i gruppen er også en af de store ting. Jeg har for nylig været til en af deres infomøder om Borneo og blev der gjort opmærksom på at de lige har indledt et samarbejde med WHO ifb. med frivilligt arbejde og tager man til Borneo med Adventure Heart er man nød til at tage det frivillige arbejde med og så bliver pengene pludslige mindre betydelige, vil jeg tro?! Jeg vil ihvertfald afsted! 🙂 Håber også du kommer afsted.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account