Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
16. januar 2008 kl. 11:40 #3623831jenskold
Hej Folkens,
Min kæreste og jeg tager afsted i 49 dage til Thailand & Malaysia
(27.Juni – 15 Aug.) Vi har aldrig været i Asien før, og vil derfor
gerne have nogle gode råd fra jer… Da vi tager afsted i regntiden
har vi prøvet at tilrettelægge vores “ø-besøg” derefter dvs. på den
side hvor vi har mulighed for bedst vejr.Giv ris, ros og gode råd om vores nedenstående rejseplan, og sig gerne hvis der er nogle andre destinationer vi hellere skal besøge. (vi er åbne for alle forslag også andre lande)
Bangkok (1 dage)
Nordthailand (Chiang Rai, Chiang Mai mm.) (7 dage)
Kanchanaburi og Sangkhlaburi. (7 dage)
Hua Hin samt fiskerbyer (togtur fra bangkok og ned til Koh Tao) (5 dage)
Koh Tao (hvor vi tager dykker certifikat) (6 dage)
Perhentian Island og Redang Island (12 dage)
Taman Negara (5 dage)
Kuala Lumpur (3 dage)
Bangkok (2 dage)
Tusinde tak for hjælpen…
17. januar 2008 kl. 1:08 #3623836AnonymTak for svaret =)
Har du også været på redang eller perhentian ? For gad godt at vide hvad de forskellige Ø’er har at “byde” på, så man eventuel kunne tage “redang” fra, frem for tiomon eller lign..
Og mht. Perhentian Islands skal man vækge besar eller Kecil ?
17. januar 2008 kl. 2:18 #3623839PernilleJeg har været på tioman og Perhentian, begge øer er utrolig smukke. Tioman er jo noget større og har et vandfald. Egentlig kunne I nøjes med en af øerne, det er lidt svært at vælge, men umiddelbart Tioman, den er kåret til at være blandt verdens 10 smukkeste øer 🙂 Uhh jeg kan ikke lige huske hvilken en af øerne (besar eller kecil) jeg var på, men jeg kan lige se om ikke jeg har skrevet det i min dagbog. Jeg har i øvrigt hørt at Redang er temmelig dyr, men det er nok noget i skal undersøge. Hvad med lidt tid på Borneo? Det er billigt at flyve dertil med http://www.airasia.com
PS: Kan anbefale Jolly Frog guesthouse i Kanchanaburi hvis man vil bo billigt og hyggeligt (ingen varmt vand og aircon)17. januar 2008 kl. 2:28 #3623842PernilleJeg har regnet mig frem til at det må have været Kecil jeg var på, mener jeg boede på noget der hedder (Longbeach) Matahari Chalet. Se mere på http://www.perhentianisland.info/longbeach.php
Den anden ø er mere resort agtigt, det kommer jo helt an på jeres budget 🙂17. januar 2008 kl. 6:20 #3623845jenskoldJA ellers tager vi sku begge to, at dase den på bounty kan man aldrig få for meget af ….
Vi havde overvejet også at tage et smut til Borneo men nu har vi valgt at tage Nordthailand, Taman Negara, hvor vi oplever lidt jungel/regnskov….
Vi har jo trodsalt kun ca. 7 uger så vi begrænser os lidt mht. hvor mange steder vi skal nå… Tror vi tager Borneo en anden gang når der er lidt mere tid… 🙂
17. januar 2008 kl. 9:22 #3623846PernilleDet lyder som en god ide, rigtig god tur, nyd det i fulde drag…. og lidt misundelig er man vel altid 🙂
17. januar 2008 kl. 9:38 #3623832PernillePulau Tioman er også en fantastisk ø…. gå ikke glip af den 🙂
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.